Tehnici de imbunatatire a comunicarii in autoingrijire

Sursa MDEDGE

Daca acest articol mi-a raspuns la o intrebare, ce fac cu el?
Il trimiteti mai departe cunoscutilor si necunoscutilor prin email, Facebook, Twitter sau Whatsapp.

Incurajarea abilitatilor de comunicare in educatia medicala continua si educatia diabetului, poate imbunatati comunicarea in autoingrijire in relatia medic-pacient. Programele educationale care ii invata pe medici sa furnizeze mesaje consecvente, sa repete informatiile, sa consolideze si sa ofere feedback cu privire la comportamente specifice de autoingrijire si provocarile autoingrijirii pentru rezolvarea problemelor, pot imbunatati dorinta pacientilor de a discuta despre autoingrijire.

Majoritatea pacientilor isi vor aminti doar o mica parte din informatiile pe care le-au primit in timpul vizitelor medicale. Studiile care compara cat de multe informatii pastreaza pacientii versus cat de multe informatii furnizeaza medicii, arata ca pacientii uita 31% pana la 71% din informatie. Prin urmare, medicii au nevoie de tehnici care sa promoveze comunicarea deschisa in autoingrijire in timpul unei vizite.

Urmatoarele tehnici pot ajuta medicii sa isi imbunatateasca acest tip de comunicarea:

  1. Discutati mai intai cele mai importante informatii despre autoingrijire; pacientii tind sa-si aminteasca informatiile care sunt prezentate mai intai.

  2. Utilizati expresia „Acest lucru este foarte important …” atunci cand discutati puncte cheie, deoarece pacientii isi vor aminti lucrurile percepute ca fiind importante.

  3. Oferiti instructiuni simple, clare si concrete; pacientii au mai multe sanse sa uite instructiuni complexe sau confuze. De exemplu, „Verificati glucoza din sange in fiecare dimineata la cinci minute de la trezire si inainte de micul dejun” este mai specifica si mai usor de urmat decat „Verificati nivelul glucozei din sange”.

  4. Adresati intrebari deschise pentru a permite pacientilor sa comunice sentimentele sau preocuparile legate de autoingrijirea diabetului.

  5. Utilizati tehnicile interviului motivational pentru a ajuta pacientii care se lupta sa initieze si sa asume autoingrijirea.

    Instrumentele interviului motivational, cum ar fi Reguli de pregatire, Reguli de autoevaluare, Matricea echilibrului decizional si Ghidul pentru comportamentul sanatatii, pot ajuta pacientii si medicii sa discute conduita in auto-ingrijire in timpul vizitelor medicale.

  • Exprima empatie si cereti permisiunea pacientilor, inainte de a oferi informatii sau sfaturi despre auto-ingrijirea diabetului.

  • Insistati ca pacientul sa se angajeze in procesul de rezolvare a problemelor, in loc sa va opuneti rezistentei pacientului la schimbarea comportamentului.

  • Ajutati pacientul sa recunoasca faptul ca exista o inconsecventa intre comportamentul sau si obiectivele personale.

  • Sprijiniti auto-eficacitatea prin responsabilizarea pacientului redandu-i increderea ca-si poate schimba comportamentul.

  1. Dovediti abilitati active de ascultare, analizati si sintetizati declaratiile pacientului. Analizarea si rezumarea arata pacientului ca medicul i-a ascultat preocuparile si intelege ceea ce spune. Aceasta este, de asemenea, o oportunitate de a corecta orice neconcordanta in comunicare pe parcursul vizitei.

  2. Oferiti recomandari scrise sau furnizati materiale pacientului pentru a-l ajuta sa inteleaga si sa retina informatiile.

  3. Cereti pacientilor sa scrie o lista de intrebari cu cateva zile inainte de vizita medicala si sa o aduca cu ei. Pacientii au mai multe sanse sa-si aminteasca informatii despre problemele care i-au atras atentia si care il privesc.

  4. Luati in considerare colaborarea cu asistentii din domeniul sanatatii comunitare, cu persoanele care monitorizeaza pacientii, cu traineri si cu alti membri ai echipei de asistenta medicala pentru a imbunatati comunicarea, rezultatele diabetului si satisfactia pacientilor.

Etichete: / / / / /

Sursa MDEDGE

Pe acelasi subiect:


Importanta comunicarii in autoingrijirea diabetului

Comunicarea pacient-medic si autoingrijirea diabetului

Asociatia Acces la Sanatate © 2024

Toate informatiile disponibile pe portalul Diabet AZ sunt furnizate in scop strict educational. Aceste informatii nu vor fi utilizate pentru autodiagnostic sau tratament pentru nicio problema de sanatate. Aceste informatii NU INLOCUIESC CONSULTATIA EFECTIVA si NU CONSTITUIE OPINIE MEDICALA.
Aceste informatii pot sa nu fie adecvate situatiei medicale pe care o are utilizatorul. Cu toate ca articolele redactate de medici se bazeaza pe experienta medicala a acestora si pe literatura de specialitate nu garantam acuratetea lor si nici adecvarea cu situatia medicala specifica a utilizatorului.
Mai multe despre Termenii si conditiile de utilizare a site-ului aici.
Contact rapid

Contacteaza un profesionist in sanatate

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Newsletter Diabet-AZ
ErrorHere