Idei sanatoase de gatit in perioada izolarii la domiciliu

Sursa News Medical

Daca acest articol mi-a raspuns la o intrebare, ce fac cu el?
Il trimiteti mai departe cunoscutilor si necunoscutilor prin email, Facebook, Twitter sau Whatsapp.

Sfaturi pentru mancaruri delicioase, in perioada izolarii avem mai mult timp de gatit si rasfat in cadrul familiei.

Preparate la gratar

Gustari din legume colorate, crocante: legumele gatite pe gratar au o aroma intensa si un gust placut fara sa trebuiasca sa adaugam grasime sau sare in plus. „Legumele la gratar sunt o mancare gustoasa, plina de savoare, adaugate in kebab sau in salate”, spun specialistii in nutritie.

Carne slaba: scoateti grasimea de pe carne, inainte de a o pune pe gratar, pentru a reduce efectele care pot produce compusi cauzatori de cancer. Eliminarea grasimii scade, de asemenea, caloriile totale si grasimile saturate.

Carnati cu continut scazut de grasimi: dietologii va sugereaza sa opatati pentru carnati de curcan si crenvusti, precum si pui fara piele, fructe de mare si carne slaba. „Deoarece adesea folosim mustar si alte toppinguri, nici nu ne dam seama ca mananca o versiune mai sanatoasa a clasicilor carnati.”

Pizza: sa faci pizza acasa este distractiv – si, in general, mai sanatos decat daca o mananci in oras. Coaceti un blat de pizza din faina integrala si ca topping folositi legume la gratar presarate cu branza.

De preferat

Garnituri de legume cu continut scazut de carbohidrati: indiferent daca pregatiti un picnic sau o garnitura pentru carne la gratar, specialistii va recomanda legume care nu contin amidon si care sunt satioase fara a adauga carbohidrati in plus la dieta dvs.

Amidon sanatos: puteti adauga si amidon la meniu cum ar fi salata de cartofi sau salata de paste, fara a depasi insa doza recomandata.

Umpleti farfuria cu multe legume crocante (telina, ceapa, ardei) si folositi maioneza cu continut scazut de grasime sau iaurt simplu.

De evitat:

  • Prea multi carbohidrati: alimente precum chiflele din faina alba si chipsurile pot creste aportul de carbohidrati.
  • Carnea grasa: burgeri, carnati si pielea de pui cresc continutul de grasimi saturate din alimentatie.
  • Salate consistente: salatele asezonate cu multa maioneza, bogate in carbo sunt adesea preferate vara. Se pot consuma in cantitati mici, este de preferat sa umpleti farfuria cu legume fara amidon.

Fiti activi

Faceti miscare. Daca nu va puteti deplasa, faceti exercitii usoare cu o minge.

Participati la diverse activitati cu familia.

Sursa News Medical

Pe acelasi subiect:


Compania virtuala de ingrijire a diabetului, Podimetrics, castiga inca 8 milioane de dolari

Un partener ,,unic” in prevenirea ulcerului diabetic al piciorului

Rolul podiatriei in perioada pandemiei Covid-19

Ce este ulcerul piciorului diabetic?

Ciorapi medicali pentru diabetici

Asociatia Acces la Sanatate © 2020

Toate informatiile disponibile pe portalul Diabet AZ sunt furnizate in scop strict educational. Aceste informatii nu vor fi utilizate pentru autodiagnostic sau tratament pentru nicio problema de sanatate. Aceste informatii NU INLOCUIESC CONSULTATIA EFECTIVA si NU CONSTITUIE OPINIE MEDICALA.
Aceste informatii pot sa nu fie adecvate situatiei medicale pe care o are utilizatorul. Cu toate ca articolele redactate de medici se bazeaza pe experienta medicala a acestora si pe literatura de specialitate nu garantam acuratetea lor si nici adecvarea cu situatia medicala specifica a utilizatorului.
Mai multe despre Termenii si conditiile de utilizare a site-ului aici.
Contact rapid

Contacteaza un profesionist in sanatate

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Newsletter Diabet-AZ
ErrorHere

diabet-az.ro Web analytics