Alimente cu continut scazut de zahar pentru diabetici

Sursa News Medical

Daca acest articol mi-a raspuns la o intrebare, ce fac cu el?
Il trimiteti mai departe cunoscutilor si necunoscutilor prin email, Facebook, Twitter sau Whatsapp.

Este important ca un diabetic sa-si controleze nivelul zaharului din sange si una dintre cele mai usoare cai de a face acest lucru este sa-şi schimbe dieta.

Tinerea sub control a diabetului, in principal prin injectii cu insulina sau schimbari ale stilului de viata, este vitala. Aceste abordari urmaresc sa restabileasca controlul nivelului de glucoza, reducand riscul unor consecinte grave. O posibila modalitate de a realiza acest lucru este sa consumti mai putin zahar, acest lucru va va ajuta atat la scaderea in greutate, cat si la o mai buna metabolizare a glucozei din sange.

Ce sunt zaharurile?

Multe tipuri de zaharuri se gasesc in alimente in mod natural, cum ar fi in fructe, legume si lapte. Aceste zaharuri sunt foarte importante intr-o dieta normala, ajutand la multe procese biologice importante.

Cand insa vorbim despre zaharurile „libere” prezente in produsele alimentare, acestea trebuie eliminate din dieta pentru a preveni diabetul. Adesea producatorii le adauga in alimente sub un nume diferit. Etichetele produselor alimentare folosesc des urmatoarele cuvinte pentru a indica prezenta zaharurilor adaugate: glucoza, sucroza, maltoza, melasa, miere, melasa si siropuri.

Exista numeroase recomandari care ne avertizeaza asupra pericolului ingerarii unor cantitati mari de zaharuri procesate. in ansamblu, ele stipuleaza ca acestea nu trebuie sa depaseasca 5% din consumul zilnic de alimente.

Care alimente contin multe zaharuri adaugate?

Printre principalele produse alimentare ce aduc un aport de „zahar liber” in dieta, se afla dulciurile, ciocolata si bauturile carbo-gazoase. De exemplu, o cutie de 330 ml de Cola contine 9 cuburi de zahar. Prin urmare, o posibila modalitate de a micşora consumul de zahar ar fi sa consumati Cola dietetica care nu contine zahar. Totusi, aceste zaharuri se gasesc si in mancaruri gata preparate, diferite sosuri, alcool si in multe alte alimente in al caror continut nu ne-am aştpta sa gasim zaharuri adaugate.

Sfaturi pentru reducerea consumului de zahar

Exista diverse modalitati de reducere a consumului de zahar, de exemplu, tartine cu gem cu continut redus de zahar in loc de paine prajita unsa cu marmelada, ciocolata si miere care sunt excesiv de dulci. Alegerea cerealelor integrale, care contin mult mai putin zahar, in locul alternativelor care contin glazura sau miere, poate fi de asemenea benefica.

Alte modalitati de a reduce cantitatea de zahar din dieta dvs. includ laptele semi-degresat, mai degraba decat laptele integral, si fructele, mai degraba decat sucurile naturale de fructe.in special la micul dejun consumul de zahar poate fi redus substantial.

O alta modalitate importanta de a consuma zahar este prin gustari, insa acest lucru poate fi combatut prin introducerea unor optiuni alternative de gustare, cum ar fi telina, castravetele, morcovii si alte legume. Nucile sunt, de asemenea, o alegere buna, dar sunt bogate in calorii, deci nu pot fi consumate in cantitati mari. Tzatziki, hummus si alte sosuri sunt alternative de preferat gustarilor obişnuite.

Alte modalitati generale de reducere a aportului de „zahar liber” includ:

  • Reducerea consumului de alcool

  • Cresterea consumului de legume si fructe (cel putin cinci portii pe zi)

  • Evitati carnea procesata in exces

  • Evitati gustarile cu un continut ridicat de zahar, cum ar fi ciocolata si dulciurile, si inlocuiti-le cu nuci si legume

  • Consumati fasole si oua (principale surse de proteine)

  • Cresterea aportului de fibre

  • Verificati etichetele nutritionale – asigurati-va ca produsele au un continut scazut de zaharuri adaugate

Exemple de alimente cu continut scazut de zahar

Mai multe exemple de optiuni de alimentare sanatoase includ alimente cu un continut scazut de zahar, cum ar fi:

  • Legume: morcovi, ceapa, ciuperci, sparanghel, telina, broccoli

  • Boabe: orez brun, biscuiti, quinoa, ovaz

in plus, exista alimente care nu contin zahar deloc. Acestea includ:

  • Proteine: fructe de mare, carne de porc, carne de vita, pui, linte, fasole, soia

  • Grasimi: unt, nuci, seminte

Exista, de asemenea, unele alimente care contin zahar in cantitati mici si pot fi chiar benefice:

  • Lactate: iaurt grecesc, branza cu continut scazut de grasimi

  • Fructe: masline, pepene galben, rhubarba, zmeura

Prin diminuarea consumului de zaharuri adaugate, simptomele diabetice pot fi controlate si chiar reduse. impreuna cu medicatia specifica, cum ar fi injectiile cu insulina, se poate reduce cu succes riscul unor complicatii serioase care ne pot pune viata in pericol, cum ar fi neuropatia, problemele oculare si insuficienta cardiaca.

Acest articol este realizat cu sprijinul:

Etichete: / / / / / / /

Sursa News Medical

Pe acelasi subiect:


Rolul podiatriei in perioada pandemiei Covid-19

Ce este ulcerul piciorului diabetic?

Ciorapi medicali pentru diabetici

Sindromul picioarelor nelinistite

Boala ficatului gras (stenoza hepatica) creste riscul dezvoltarii COVID-19 in forma severa

Asociatia Acces la Sanatate © 2020

Toate informatiile disponibile pe portalul Diabet AZ sunt furnizate in scop strict educational. Aceste informatii nu vor fi utilizate pentru autodiagnostic sau tratament pentru nicio problema de sanatate. Aceste informatii NU INLOCUIESC CONSULTATIA EFECTIVA si NU CONSTITUIE OPINIE MEDICALA.
Aceste informatii pot sa nu fie adecvate situatiei medicale pe care o are utilizatorul. Cu toate ca articolele redactate de medici se bazeaza pe experienta medicala a acestora si pe literatura de specialitate nu garantam acuratetea lor si nici adecvarea cu situatia medicala specifica a utilizatorului.
Mai multe despre Termenii si conditiile de utilizare a site-ului aici.
Contact rapid

Contacteaza un profesionist in sanatate

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Newsletter Diabet-AZ
ErrorHere

diabet-az.ro Web analytics