Pacienti Asistente Medici

Evita sedentarismul


Sedentarismul este inamicul multor boli cronice grave. De exemplu, doua saptamani de comportament sedentar pot creste riscul de diabet zaharat de tip 2 la oamenii tineri si sanatosi, arata un studiu recent efectuat de cercetatorii de la Universitatea din Liverpool.

De asemenea, sedentarismul fie el si pentru doua saptamani ar putea creste si riscul pentru boli cardiovasculare. In concluzie, specialistii sustin ca lipsa sportului, a miscarii are urmari grave asupra starii de sanatate.

Cercetatorii au aratat ca in lipsa miscarii, au loc in organism o serie de schimbari precum pierderea masei musculare scheletice si o crestere a greutatii corporale totale, in principal in jurul abdomenului, fiind practic un factor major de risc pentru bolile cronice.

Cert este ca sedentarismul creste riscul de obezitate si de diabet zaharat tip 2. Iar daca se ajunge la diabet zaharat de tip 2, va creste riscul de boli cardiovasculare, accident vascular cerebral, afectiuni renale, complicatii ale ochilor si probleme ale piciorului si pielii.

De asemenea, Organizatia Mondiala a Sanatatii spune ca un stil de viata sedentar este una dintre cele 10 cauze principale ale decesului si invaliditatii.

Timpul petrecut de copii in fata televizorului, in fata calculatorului, sau butonand telefoanele mobile duce la cat mai mult timp petrecut in casa, in loc sa iasa afata, sa faca miscare si asa se instaleaza obezitatea. Pentru a-si mentine greutatea in limite normale un copil ar trebui sa iasa afara, sa faca sport macar 30 de minute pe zi, cinci zile pe saptamana si sa aiba un regim de viata echilibrat, acestea fiind adevarati aliati in lupta cu diabetul zaharat de tip 2.

Principalele afectiuni cauzate de sedentarism:

Dereglari ale metabolismului

In cazul in care o persoana nu face exercitii fizice, metabolismul sau incetineste fiind astfel afectate anumite procese vitale, in felul acesta creste riscul de aparitie a bolilor metabolice, diabet zaharat de tip 2, etc.

Obezitatea

Principalul vinovat pentru care surplusul de calorii nu se arde este sedentarismul. In felul acesta, caloriile stocate se transforma in grasimi contribuind la cresterea numarului de kilograme. De asemenea, o greutate mare duce si la dureri lombare fiind afectata coloana vertebrala. Nu in ultimul rand si oasele vor avea de suferit, existand riscul de osteoporoza.

Creste riscul de aparitie al diferitelor tipuri de cancer

Un stil de viata sedentar creste riscul de aparitie a mai multor tipuri de cancer cum ar fi cel de san, de colon, de vezica urinara, endometrial.

Afectiuni cardiovasculare

Sunt studii care sustin ca lipsa miscarii duce la riscul de a dezvolta hipertensiune arteriala, ateroscleroza, tromboza, boli cardiovasculare, tulburari de somn, etc.

In concluzie, este esential sa intelegi rolul miscarii, al exercitiilor fizice si beneficiile lor asupra sanatatii. Fii responsabil ca parinte, nu-ti lasa copilul mult timp in fata calculatoarului sau al televizorului, invata-l de mic cu miscarea in aer liber.

 

 

Pe acelasi subiect:


Dieta unui japonez ajuta la scaderea riscului de diabet zaharat

3 ceaiuri ideale pentru mentinerea sanatatii

Alimente care mentin sanatatea organismului

Supa de morcovi

Supa de pui cu lamaie

Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.
Contact rapid

Contacteaza un profesionist in sanatate