Omega 3 benefic in cazul diabetului zaharat de tip 2

Anca Rusen | Rubrica: Alimentatie diabet | 6 noiembrie 2018

Daca acest articol mi-a raspuns la o intrebare, ce fac cu el?
Il trimiteti mai departe cunoscutilor si necunoscutilor prin email, Facebook, Twitter sau Whatsapp.


Omega 3 este benefic in cazul pacientilor cu diabet zaharat tip 2. Reamintim ca diabetul zaharat tip 2 reprezinta imposibilitatea organismului de a sintetiza zaharul din sange, din pricina functionarii incorecte a pancreasului. De aceea, persoanele cu acest tip de diabet trebuie sa-si mentina sub control cantitatea de zahar din organism prin respectarea tratamentului prescris de medicului diabetolog si prin respectarea unui regim alimentar.

Pacientul cu diabet zaharat tip 2 este indicat sa evite alimentele bogate in grasimi si sa consume cat mai multe alimente bogate in fibre, antioxidanti, vitamine si minerale. Pestele este foarte bun pentru acesti pacienti. De exemplu, explica specialistii, somonul, macroul sunt specii de peste oceanic bogat in acizi grasi Omega 3, 6 si 9. Tot mai multe studii arata ca un consum regulat de peste poate ajuta la evitarea complicatiilor produse de nivelul ridicat de glicemiei.

De asemenea, Omega 3 favorizeaza producerea de colesterol bun (HDL) si reduce colestrolul tip LDL. Cu alte cuvinte, fluxul sanguin este constant si se evita crearea conditiilor pentru instalarea bolilor cardiovasculare.

La ora actuala numeroase studii sustin ca o dieta bogata in Omega 3 si alti acizi grasi este foarte importanta in prevenirea instalarii diabetului zaharat de tip 2.

Omega 3 este un acid gras esential pe care corpul uman nu il poate produce si pe care trebuie sa-l obtina din alimentatie sau cu ajutorul suplimentelor.

Iata care sunt cele mai bune surse de omega 3

Alimentatia bogata in acizi grasi Omega-3 contribuie la mentinerea sanatatii inimii, creierului, a sistemului circulator, scade riscul de inflamatii, amelioreaza starile depresive. Acizii grasi Omega-3 se gasesc si in alimentele de origine vegetala, dar si in cele de origine animala, iar corpul uman nu-i poate produce. Cea mai importanta sursa o reprezinta pestele gras, iar in peste gasim cei trei acizi care intra in componenta lor (DHA, EPA si ALA).

Principalele alimente care contin o cantitate mare de acizi grasi esentiali Omega-3 sunt pestii:  somonul, sardinele, heringul, tonul si hamsiile, dar si uleiul de krill. O sursa pretioasa de acizi DHA este galbenusul. Semintele si uleiul de in contin o cantitate mare de acid gras ALA, inclusiv semintele de dovleac, de mac si susan contin Omega-3, dar in cantitate mai mica.

Important de retinut ca atunci cand din alimentatie lipsesc aceste grasimi polinesaturate, este posibil sa ne confruntam cu: diminuarea procesului de crestere, leziuni ale ficatului si rinichiului, uscarea pielii ori pierderea elasticitatii acesteia si nu numai. Uleiurile de peste aflate in compozitia acestor suplimente, cat si mineralele si vitaminele (Vitaminele B1 si B6, Vitamina E) contribuie la buna functionare a organismului si la o stare de santate optima.

Principalele surse de Omega 3

  • Somonul e una din cele mai bogate surse de Omega 3.
  • Uleiul de rapita este bine rafinat si are caractere organoleptice placute. Nu e bun insa la prajit. Tratamentul termic indelungat distruge tocmai acizii Omega-3.
  • Semintele de in si uleiul de in. Mai ales uleiul de in este extrem de bogat in Omega-3.
  • Semintele de canepa. Acestea contin cu 62% mai multi acizi Omega-3 decat semintele de in, deci pot fi o alternativa buna.
  • Legumele cu frunze verzi, precum spanacul, varza kale, rucola au in compozitia lor acesti acizi grasi.
  • Macroul – un peste gras care e o sursa excelenta de vitamina D, B12 si seleniu dar si de omega 3.
  • Nucile – contin omega 3, proteine si fibre.
  • Heringul contine omega 3 si de aceea trebuie consumat la discretie.
  • Broccoli, spanacul contin omega 3 si este bine sa fie cosumate de cel putin trei ori pe saptmana.
  • Soia este bogata in acizi omega 3.

Care este necesarul zilnic

Cantitatea zilnica necesara de acizi grasi esentiali Omega 3 se situeaza intre 1,1 g, pentru femei, si 1,8 g, pentru barbati. Daca ai o alimentatie bogata in alimente care contin acesti acizi, evita sa iei si suplimente cumparate din farmacii care ii contin.

Suplimentele cu cu acizi grasi Omega 3 (uleiul de peste) se gasesc sub forma de lichid, capsule si tablete. Pentru majoritatea persoanelor cantitatea recomandata este de 3 grame zilnic (3.000 miligrame). O cantitate mai mare poate creste riscul de hemoragii si poate scadea raspunsul sistemului imunitar. Copiii trecuti de varsta de 6 ani ar trebui sa consume pana la 0,5 g de acizi Omega-3 zilnic, iar dupa varsta de 7 ani cantitatea poate creste la 1 g pe zi.

Etichete: / / / / / / / / / /

Pe acelasi subiect:


Este laptele asa de sanatos pe cat credem?

Cincisprezece beneficii ale sucului de rodie pentru sanatate

Cand si de ce se mareste cantitatea de insulina?

Ce aliment / ingredient sa evitam sau ce combinatii alimentare?

Sucurile din fructe si diabetul zaharat

Asociatia Acces la Sanatate © 2020

Toate informatiile disponibile pe portalul Diabet AZ sunt furnizate in scop strict educational. Aceste informatii nu vor fi utilizate pentru autodiagnostic sau tratament pentru nicio problema de sanatate. Aceste informatii NU INLOCUIESC CONSULTATIA EFECTIVA si NU CONSTITUIE OPINIE MEDICALA.
Aceste informatii pot sa nu fie adecvate situatiei medicale pe care o are utilizatorul. Cu toate ca articolele redactate de medici se bazeaza pe experienta medicala a acestora si pe literatura de specialitate nu garantam acuratetea lor si nici adecvarea cu situatia medicala specifica a utilizatorului.
Mai multe despre Termenii si conditiile de utilizare a site-ului aici.
Contact rapid

Contacteaza un profesionist in sanatate

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Newsletter Diabet-AZ
ErrorHere

diabet-az.ro Web analytics