Sfaturi utile pentru reducerea poftei de zahar si de dulciuri

Anca Rusen | Rubrica: Alimentatie sanatoasa | 26 septembrie 2018

Daca acest articol mi-a raspuns la o intrebare, ce fac cu el?
Il trimiteti mai departe cunoscutilor si necunoscutilor prin email, Facebook, Twitter sau Whatsapp.


Renunta la zahar, la paine, cartofi, paste fainoase, cereale si orez daca iti doresti sa slabesti sanatos si mai ales daca ai fost diagnosticat cu diabet zaharat tip 2 si esti supraponderal.

Este adevarat ca sunt alimente de baza pe care suntem obisnuiti sa le mancam, insa nu sunt alimente sanatoase pentru a fi mancate zilnic. Trebuie sa retii ca daca iti doresti o reducere a nivelului de zahar din sange si sa obtii un control bun al diabetului zaharat, este recomandat sa tai aceste alimente de pe lista.

De asemenea, trebuie sa fii atent la simptomele nivelului crescut de zahar din organism. De exemplu, atunci cand ai un nivel ridicat de zahar este posibil sa fii si obosit, si sa ai senzatia de foame. Totodata este esential sa reduci sau mai bine spus sa elimini complet consumul de zahar din sange. Desi pare imposibil la inceput sa nu mai consumi deloc zahar, in realitate nu este atat de greu precum pare.

Iata cateva sfaturi pentru reducerea poftei de zahar

•Poti manca scortisoara. Acesta este o sursa naturala de crom care ajuta la stoparea poftelor de zahar. Ei bine, cand ai pofta de ceva dulce, poti sa-ti faci un ceai de scortisoara sau o poti adauga chiar in alimentele pe care le prepari. Trebuie subliniat ca scortisoara ajuta la scaderea nivelului zaharului din sange.

•Poti inlocui nevoia de zahar cu boabe fierte de fasole, telina sau poti manca salata verde. Si un mic secret: obisnuieste-te sa mesteci mai mult timp alimentele pana ce informatia ajunge la creier si te vei simti satul.

•Bea cat mai multa apa, de preferat 2 litri pe zi. Deshidratarea duce la cresterea poftei de dulce, de aceea este indicat sa bei apa des.

•Mananca grasimi sanatoase mai ales daca ai redus carbohidratii. Mai corect, mananca cat mai multe legume dar si grasimi sanatoase precum: avocado, masline, ulei de masline, nuci si seminte deoarece acestea sunt alimente care iti sunt aliati in lupta cu pofta de zahar.

•Sub nicio forma nu sari peste mese. De preferat este sa mananci moderat la toate cele trei mese principale ale zilei.

Etichete: / / / / / / / / /

Pe acelasi subiect:


Sucurile din fructe si diabetul zaharat

Chirurgia bariatrica (gastrica) si diabetul zaharat

Chiar si bauturile naturale dulci pot creste riscul de diabet

Stresul declansator al diabetului zaharat? Mit sau adevar?

Studiu: Consumul moderat de cafea contribuie la reducerea riscului de diabet si hipertensiune

Asociatia Acces la Sanatate © 2020

Toate informatiile disponibile pe portalul Diabet AZ sunt furnizate in scop strict educational. Aceste informatii nu vor fi utilizate pentru autodiagnostic sau tratament pentru nicio problema de sanatate. Aceste informatii NU INLOCUIESC CONSULTATIA EFECTIVA si NU CONSTITUIE OPINIE MEDICALA.
Aceste informatii pot sa nu fie adecvate situatiei medicale pe care o are utilizatorul. Cu toate ca articolele redactate de medici se bazeaza pe experienta medicala a acestora si pe literatura de specialitate nu garantam acuratetea lor si nici adecvarea cu situatia medicala specifica a utilizatorului.
Mai multe despre Termenii si conditiile de utilizare a site-ului aici.
Contact rapid

Contacteaza un profesionist in sanatate

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Newsletter Diabet-AZ
ErrorHere

diabet-az.ro Web analytics